אורטופד מומחה ברכיים

תוכן עניינים:

השנים שעושות את שלהן, משפיעות במידה רבה על גוף האדם. הגוף הבריא והחזק מתחיל עם השנים לאבד מכוחו, אונו ויכולותיו כאשר אחד האיברים הנפגעים ביותר הם המפרקים. הפגיעה לרוב מתרחשת באזור הברכיים.
במצבים מעין אלו מומלץ לפנות אל אורטופד מומחה ברכיים וכמה שיותר מהר. היות ויש מצבים רבים אשר בהם בהחלט יש מה לעשות על מנת למתן את ההידרדרות ולהקל על המטופל בסבלו.

אורטופד ברך מומלץ - פרופ׳ אמיר הרמן

דרכי הטיפול בבעיות ברכיים:

הטיפול בבעיות ברכיים תלוי בסוג הבעיה וחומרתה, ורצוי להתייעץ עם אורטופד מומחה ברכיים לאבחון מדויק ולתוכנית טיפול מותאמת. ישנן מספר שיטות לטיפול:

  • מנוחה: מנוחת הברך והימנעות מפעילויות המחמירות כאב או אי נוחות יכולים לסייע בהקלת התסמינים.
  • פיזיותרפיה: בטיפול בבעיות ברכיים לפיזיותרפיה תפקיד מכריע. ניתן לעצב תוכנית אימונים אישית לחיזוק השרירים סביב הברך, שיפור הגמישות ושיפור תפקוד הברך הכולל. 
  • תרופות: משככי כאבים ללא מרשם, ותרופות נוגדות דלקת לא-סטרואידיות (NSAIDs), יכולים לסייע בניהול כאבי ברכיים ודלקות קלות עד בינוניות. 
  • עזרים יעודיים: שימוש בעזרים מסייעים, כגון ברכיות, תומכים לברך וכד' יכול לספק תמיכה, יציבות והקלה בכאב. מכשירים אלה יכולים לסייע בעומס על הברך.
  • זריקות: במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בזריקות (זריקות PRP) כדי להקל על כאבי ברכיים ודלקות. זריקות קורטיקוסטרואידים יכולות לספק הקלה לטווח קצר, בעיקר במצבים דלקתיים. הזרקת חומצה היאלורונית עשויה להיות מומלצת עבור דלקת מפרקים ניוונית של הברך כדי לשפר את הסיכה ולהפחית את החיכוך בתוך המפרק.
  • הליכים זעיר-פולשניים: בעיות ברכיים מסוימות, כגון קרעים במניסקוס או פציעות מסוימות ברצועות, עשויות להיפטר באמצעות הליכים זעיר-פולשניים.
  • ניתוח: במקרים כמו בעיות ברכיים או פציעות חמורות שבהם טיפולים שמרניים אינם מספקים הקלה מספקת, ייתכן שיהיה צורך בניתוח. שחזורי רצועות, תיקון או השתלה של סחוס, או ניתוחים להחלפת מפרקים, כגון החלפת ברך מלאה או החלפת ברך חלקית.

מבנה מפרק הברך

הברך בנויה משני מפרקים: 

  1. מפרק ירך-שוק, המורכב מ – 2 בליטות על עצם הירך, כשכל אחת מתחברת לשקע מתאים בשוקה. 
  2. מפרק ירך-פיקה, מחבר בין הפיקה לשקע בקדמת עצם הירך. הפיקה נעה בתנועות החלקה, מעלה ומטה.
  • מניסקוסים

בברך ישנם שני מניסקוסים (סהרונים):

  1. מניסקוס לטרלי (צידי)
  2. מניסקוס מדיאלי (תיכוני). 

המניסקוסים מעמיקים את השקעים בחלק העליון של השוקה, משפרים את ההתאמה לעלי, ובנוסף, משמשים כבולמי זעזועים של הברך.

  • רצועות

רצועות הברך העיקריות:

  1. רצועה צולבת קדמית ACL – מהחלק האחורי של הירך לחלק הקדמי של השוקה. מונעת החלקה של השוקה קדימה
  2. רצועה צולבת אחורית PCL – מהחלק הקידמי של הירך לחלק האחורי של השוקה, מונעת החלקה אחורנית של השוקה.
  3. הרצועה העקיפה הצידית LCL – מעצם הירך לראש השוקית. שומרת על יציבות 
  4. הרצועה העקיפה התיכונה MCL – מעצם הירך עד לשוקה. שומרת על יציבות.

יש עוד רצועות במפרק, כמו רצועת החבק המלוכסנת, ורצועת בית הברך הקשתית, ורצועת הברך הרוחבית.

  • שרירים

מקובל לחלק' את השרירים המניעים את הברך לשתי קבוצות עיקריות:

  1. פושטי הברך – השריר הארבע ראשי
  2. כופפי הברך – שרירי מיתר הברך. אלה כוללים את שריר הירך הדו ראשי, השריר החצי קרומי והשריר החצי גידי.

קבוצות אלו מהוות את עיקר מסת השרירים בירך. כמובן שישנם שרירים נוספים כמו שריר הסובך (ה"תאומים") ושריר בית הברך, שיש לו תפקיד מרכזי בפתיחת מנגנון הנעילה של הברך.

מפרק הברך מאפשר 2 תנועות אפשריות: כפיפה ופשיטה (הרצועות והמניסקוסים לא מאפשרים תנועות נוספות במפרק).

אולי יעניין אותך:

המלצות מטופלים של פרופ' אמיר הרמן

מתי הגיע הזמן לראות אורטופד מומחה ברכיים?

הגעתם לגיל 60 + ומתחילים להרגיש את הברכיים? אתם לא צריכים לחכות יותר מידי כדי להיות בטוחים ש'זה זה'. ייתכן מאוד שאתם מתחילים לפתח משהו וככל שנתערב מוקדם יותר כך תחסכו מעצמכם כאבים מיותרים וסבל מיותר. אם תעלו על שחיקת הסחוס בזמן, הסיכויים גדולים שתמנעו את ההידרדרות של המצב. בעזרת התערבות וטיפול נכונים, הסיכויים ליהנות ממצב סטטי ללא כאבים הם גדולים הרבה יותר.
חשוב לבחור אורטופד מומחה שמכיר היטב את כל התחום הזה של שחיקת סחוס כדי לקבל את הטיפול הכי נכון והכי מתאים.

שירותיו של אורטופד מומחה ברכיים

  • ארתרוסקופיה של הברך: טכניקה כירורגית זעיר-פולשנית המאפשרת למנתחים אורטופדים לאבחן ולטפל במצבי ברכיים שונים באמצעות מצלמה הנקראת ארתרוסקופ. מומחי ברכיים המתמקדים בארתרוסקופיה מבצעho הליך זה כדי לטפל בבעיות כגון קרעים במניסקוס, נזקי סחוס, דלקת סינוביטיס ועוד. הם משתמשים במכשירים מיוחדים ובטכניקות מתקדמות כדי לתקן או לשחזר מבני ברכיים באמצעות חתכים קטנים, מה שתורם להחלמה מהירה יותר ומינימום צלקות.
  • החלפת מפרקים: רופא ברכיים מומחה מבצע ניתוחים להחלפת מפרקים, במקרים של מצבי ברכיים חמורים, כגון דלקת מפרקים ניוונית מתקדמת או דלקת מפרקים שגרונית. הוא מבצע הליכי החלפת ברך מלאה (TKR) או החלפת מפרק חלקית (PKR) כדי להחליף את משטחי המפרק הפגועים ברכיבים מלאכותיים. רופא המעודכן בכל הטכנולוגיות החדישות יכול לבצע את ניתוח החלפת הברך באמצעות רובוט.
  • פציעות ספורט: אורטופד מומחה ברכיים מטפל גם בפציעות ברכיים הנפוצות אצל ספורטאים, כגון קרעים ברצועות (ACL, MCL, PCL), קרעים במניסקוס, פריקות פיקה ופציעות הנגרמות משימוש יתר במפרק. 
  • שיקום וניהול לא-ניתוחי: חלק מהמומחים בברכיים מתמחים בניהול לא-ניתוחי ושיקום של מצבי ברכיים. הם מציעים גישות טיפול שמרניות, כגון פיזיותרפיה, תרופות, זריקות (למשל, קורטיקוסטרואידים, חומצה היאלורונית), ומכשירים המסייעים לניהול כאבי ברכיים, שיפור התפקוד ועיכוב או הימנעות מהתערבות כירורגית. הם גם מספקים הדרכה לגבי תוכניות פעילות גופנית, שינויים באורח החיים ואסטרטגיות מניעה לקידום בריאות הברך ולמניעת פציעות עתידיות.

בסרטון פרופ' אמיר הרמן מסביר בתוכנית סטטוסקופ בערוץ 13 על החלפת מפרק ברך בשיטה הרובוטית

כיצד לבחור אורטופד מומחה ברכיים?

כאשר אתם באים לבחור רופא לצורך טיפול בברכיים הכואבות שלכם, אתם חייבים לשים לב שאתם מגיעים אל איש מקצוע מומחה שיש לו את היכולת לסייע לכם באמת ולפתור עבורכם את הבעיה ממנה אתם סובלים.
ככל שיהיה זה איש מקצוע מנוסה, עם וותק בתחום שכבר עזר לאנשים שסבלו מבעיות דומות, הרי שתוכלו להיות רגועים כי אכן תקבלו את המענה ואת המזור.
כמו בכל תחום, גם כאן יש בהחלט מקום לבירורים ולחוות דעת של מטופלים שיעידו בדבר טיבו של הרופא ויעילות התוצאות של הטיפולים הנעשים במראה שלו.

פרופ' אמיר הרמן – אורטופד מומחה להחלפת ברכיים וירכיים

פרופ' אמיר הרמן הינו אורטופד מומחה ברכיים שצבר ניסיון רב בתחום. פרופ' אמיר מנהל מחלקת אורתופדיה בבית החולים קפלן, מבטיח טיפול מותאם אישית לכל חולה בהתאם למצבו תוך תמיכה רגשית ורפואית מלאים לכל אורך הדרך.
מגוון גדול של מטופלים מרוצים וממליצים. אז אם אתם עומדים בפני טיפול כזה של החלפת מפרקים בברכיים או ניתוח החלפת מפרקים בירכיים, אל תוותרו על המקצועיות ועל הניסיון. לכו על הטוב ביותר. פנו אל פרופ' אמיר הרמן.

מהם יתרונות האבחון אצל אורטופד מומחה ברכיים

רופא ברכיים מומחה הוא בעל הכשרה ספציפית וידע רב באבחון וטיפול במצבי ברכיים. יש לו הבנה מעמיקה של האנטומיה המורכבת, הביומכניקה והפתולוגיה של מפרק הברך. המומחיות שלו מאפשרת הערכות מדויקות ויסודיות, המובילות לאבחונים מדויקים יותר.

לרופא מומחה יש גישה להדמיה וטכנולוגיה מתקדמת, כגון MRI ברזולוציה גבוהה או ציוד ארתרוסקופי מיוחד. כלים אלו מאפשרים הדמיה מפורטת של מפרק הברך, מסייעים באבחון מדויק ומהיר.

ביקורות ממגוון רחב של מקומות:

9.5/10
57 חוות דעת
4.9/5
104 חוות דעת
5/5
2 חוות דעת
google logo
5/5
25 חוות דעת
facebook logo
4.8/5
מתוך 34 חוות דעת.

מתי הכי מומלץ לבצע ניתוח אורטופדי בברכיים?

אם למפרק הברך נגרם נזק משמעותי, או ניוון, עקב מצבים כמו דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, פציעה ועוד, וטיפולים שמרניים אינם יעילים, ניתן לשקול ניתוח.

  • במקרים של קרעים חמורים ברצועה, כגון קרע ברצועה צולבת קדמית (ACL) או רצועה צולבת אחורית (PCL), ניתן להמליץ ​​על ניתוח, במיוחד אם הקרע גורם לאי יציבות בברך או משפיע באופן משמעותי על הפעילות היומיומית. 
  • קרעים במניסקוס, במיוחד קרעים גדולים או מורכבים הגורמים לתסמינים מתמשכים ומפריעים לתפקוד הברך, עשויים לדרוש התערבות כירורגית. 
  • פריקת פיקה חוזרת או אי יציבות כרונית של הפיקה הפוגעת באופן משמעותי בתפקוד הברך עשויה לחייב טיפול כירורגי.
  • במקרה של שברים במפרק הברך, ייתכן שתידרש התערבות כירורגית כדי ליישר מחדש ולייצב את העצמות השבורות. מטרת הניתוח היא לקדם ריפוי תקין, להחזיר את יציבות המפרק ולמנוע סיבוכים ארוכי טווח.
  • נזקי סחוס נרחבים, שחיקת סחוס או נגעי סחוס מוקדיים הגורמים לכאב משמעותי, לנפיחות ולמגבלות תפקודיות עשויים להיות מטופלים באמצעות פרוצדורות כירורגיות.
  • ישנם מספר מצבי ברכיים נוספים, כגון דלקת בגיד הפיקה, בורסיטיס, גופים רופפים או הפרעות סינוביאליות, שבהן ניתן לשקול התערבות כירורגית אם טיפולים שמרניים אינם מספקים הקלה או אם המצב מחמיר.

 

הטיפול המושלם של פרופ' אמיר הרמן!

פרופ' אמיר הרמן מציע את הליווי הרפואי המלא על כל מה שכרוך בכך. החל משלב האבחון, דרך שיטות טיפול שמרניות וכלה בניתוחים להחלפת ברכיים בשיטות הכי מתקדמות והכי עדכניות. התוצאות של הניתוחים מדברות בעד עצמן. אנשים רבים שסבלו מאוד מבעיות ברכיים שונות מדווחים על שיפור של ממש ואף על מהפך ביציבות שלהם ובעצמאות שלהם. הניתוח הוכח כיעיל במיוחד כאשר אנשים שסבלו מטווחי תנועה מוגבלים ומקושי בפעילות שגרתית שבו לתפקוד מלא ובריא.
הניתוח מתבצע על ידי פרופ' אמיר הרמן בעזרת רובוט שמוביל לדיוק מירבי בניתוח. הניתוח מתבצע לרוב בשיטה קינמטית מה שחוסך הרבה כאבים ומקל מאוד על ההחלמה.

סובלים מכאבי ברכיים? אל תהססו ואל תחכו. הבעיה לא תיפתר מאליה. פנו אל פרופ' אמיר הרמן ותיהנו מתוצאות מעולות!

 

פרופ’ אמיר הרמן
פרופ’ אמיר הרמן

שמי פרופ’ אמיר הרמן ואני אורטופד מומחה. תחום ההתמחות שלי הוא החלפות מפרקים – ברך וירך – וניתוחי שברים מורכבים.
היום אני מנהל מחלקת אורטופדיה במרכז הרפואי קפלן, רחובות. למדתי רפואה באוניברסיטת תל-אביב, והתמחיתי באורטופדיה בבית החולים תל-השומר ע”ש חיים שיבא. השתלמתי בארצות הברית בתחום ניתוחי שחזור וקיבוע שברים והשתלמתי בקנדה בתחום החלפות מפרקים – ניתוחי החלפת מפרק ברך וניתוחי החלפת מפרק ירך. עם חזרתי לישראל שימשתי כסגן מנהל מחלקת אורטופדיה, הייתי חלק מצוות ההקמה של בית החולים אסותא אשדוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​